DRESSYR!

I tisdags var jag i stallet runt fyra.
Tog då in Magnum o  började fixa honom, han hade ju solklart rullat sejj i den värsta leran så han va väääldigt smutsig, tog 20 minuter o borsta bara kroppen, vilket bara brukar ta 5 minuter :s
Aja.
Lindade hans ben och sen stack vi ut en liten tur i skogen som uppvärmning.
Övade på att att han ska va relativt samlad ist för att sticka ifrån mejj. Gick väl bra :)
Han va lite pigg i vår så kallade galoppbacke, men de gick bra, jag fick honom tillbaka till mejj iaf ;)
Arbetade i mycket trav o galopp i skogen idag :)
Han var faktiskt super duktig, han tyckte de va lite konstigt att jag satt ner i traven ibland o bad honom sakta in till kort trav o bröt av till skritt ist, men de ska vi öva på ! 
Dock va han verkligen super duktig i galoppen, han har fått upp så mycket mer muskler nu att han klarar av att bära upp sejj i kort galopp ist för att smita ifrån o "galoppskena". Duktig e han!
Efter vi kommit en bit in i skogen vände vi o red tillbaka till stallet.
Gjorde samma sak tillbaka,massa trav o galopp.
I stallet hoppade vi ett par skutt på 90cm, gick super bra, så blir att "debutera" 90cm den 23 juli :D
Efter de blev de massa dressyr!
Jobbade mycket me dressyren idag, o galoppombyten.
Han gick sjukt bra i form, arbetade riktigt under sejj och gick på tygeln.
Galoppombytena gick väl bra, han bytta var fjärde steg super bra ! :')
Och för ca en månad sen kunde han inte det!
Efter att ha arbetat lite på byterna så arbetade vi på mittvolten i galopp, de gick faktiskt bra!
Han brukar aldrig ställa sejj eller arbeta på volten, me de gick super bra!
Efter att ha arbetat i en kvart så arbetade jag honom lite i trav o sen avslutade vi.
Va super nöjd me honom idag!
Skrittade inte av honom, utan gick bara in o tog av honom,sen gick jag en runda me honom ist,så mycket mysigare (L)
Efter att ha släppt ut honom igen efter en halvtimmes promenad så fyllde jag på vatten o sen kom pappa o hämtade mejj.
-
men iaf, innan stallet va de ju skola ;)
uschanimiat.
hah
började me hemkunskap,va såå trist, hatar att ha "teori"!
efter de håltimme, sen a-tid o engelska, en timmes matrast efter de o sen bild.
Efter typ en timmes bild så fick vi 20minuters rast, kan säga att jag skrattade från o me att jag kom ut genom dörren och heeela rasten.
Men åt vad jag skrattade, det vet jag inte. Men folk som gick förbi kollade på mejj som om jag var dum i huvudet, awesome!
-
Efter skolan va de bara hem o plugga och äta.
sen bar det ju då av till stallet.
Efter stallet så åt jag två rostade mackor o lite flingor, o sen somnade jag xD
Sov till nio, upp o satte mejj lite här,o sen kollade jag på big brother o sen gick jag o la mejj igen.
/ Moa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0