Dag 1 - presentera mejj o min häst

Okejj, börjar me dag 1 då ja ;)
Liten presentation om mejj om min häst...
Jag o min häst har varit "tillsammans" i hm, sisådära nästan precis 9 månader, har haft han i 10 månader den 27 maj..
Men iaf..
De började me att jag då blev för stor för min ponny och sökte foderhäst o letade i månader,o av nåt under hittade mamma denna häst, tunn o omusklad.
Provred honom den 22 Juli och de gick väl bra..
Och bestämde mejj för att ta honom på foder, så den 27 Juli skrevs papprerna o han åkte hem i vår transport, till vårt stall.
-
iaf, de va ju mest om vår historia xD
men ska presentera då...
Hm.
Kan börja me att jag heter Moa Ásdis Lucia Askmyren.
Ásdis e ett isländskt namn, då min mamma e från island , så heter jag det ;)
Lucia e för att jag e född på Lucia-dagen, alltså 13 december 1996.
Hm, jag e född ungefär en månad för tidigt, skulle va född den 10 januari 1997.
Jag ÄLSKAR att skratta, o måste alltid hitta på nåt, för jag hatar att sitta still.
Aja, de mesta om mejj , mer hittar ni på www.azkmyren.blogg.se ..
Iaf,
Magnum då ja.
Han e en pigg o glad bebis på bara 6 år :)
Fyller 7år den 25 maj så då blir han en stor herre ;)
Han e korsning mellan Danskt halvblod och Tyskt varmblod.
Han är brun me vit kota vä. bak.
Ett väldigt bra lynne o gör alltid sitt bästa för ryttaren!
Hatar att göra fel..
Hoppar mycket bra för att vara travare, me förra fodervärden hoppade han enstaka hinder på 120, me mejj 100cm änsålänge,men vårt mål e att komma upp i 115cm o tävla i innan vi skiljs nån gång.
Hm...
Jag vet typ ingenting om hans bakgrund dock.
Men han e väldigt rädd för män me keps o färgglad jacka, o är väldigt rädd om sitt huvud och sina bakben.
Så jag TROR han har blivit illa behandlad förut...
--
Aja, de va väl de mesta om oss :)
Vi tävlar dock bara änsålänge på Pay & Jump nivå.
Men nu i sommar ska de bli en del Klubbtävlingar o så fort jag skaffat licens så blir de lokalt ;)
-
Nu ska jag leta fram nåt o ha på mejj till fotograferingen me Magnum i helgen ;)
/ Moa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0